Friday, 4 September 2015

-MOVE ON-


orang tanya aku,

'eh kenapa masih sendiri? masih belum move on ke?

aku pun tak pasti sebenarnya, ada suatu ketika dalam hidup,
kau tak tahu yang kau dah move on ke belum-HAHAHA

tapi yang pasti sekarang, aku lebih jaga hati.
aku tak mengharap lebih dan tak memberi harapan.
mungkin aku dah fed up dengan hal yang dulu.

menghadapi break up bukan easy.
lagi-lagi kau dah bayangkan future dengan dia.

tapi, apa yang aku tahu.
aku perlu dahulukan family aku, pelajaran aku, cita-cita aku, masa depan aku.

soal jodoh, aku ketepikan dahulu,
aku yakin, Allah dah tetapkan. cuma cepat atau lambat.
orang cakap, yang baik selalu datang lambat :)

sooner or later.

satu hubungan perkongsian dan akhirnya dihalalkan.

aku taknak hubungan yang suka-suka,
yang datang mencuba, pergi bila penat mencuba.



teruskan melangkah, 
mungkin  kunci itu di hadapan
-NJ 

No comments:

Post a Comment