Tuesday, 2 August 2016

Hampir pernah aku sesali
Siapakah diri ini

Saat aku mula sedari
Perasaan aku tak dipeduli

Segala apa yang dilakukan masih tidak memadai

Hampir tersungkur menuntut janji
Darimu.

Segala rasa yang telah kau berikan. Masih tak mampu mengubati.  

-NJ

Wednesday, 23 March 2016



Jalan lah..

Jalan jauh dari aku.

Buka langkah kau luas-luas.

Jangan ikut aku, 

Jangan rapat dengan aku.

Aku dah cakap jangan ! 

Kenapa kau ikut jugak?

Sebelum kau ikut, 

Kau cari kunci dulu.

Baru boleh kau ikut aku.

Jadi, tolong pergi.



Kunci tu dalam laut, 
Jadi kau kena usaha,
10 tahun pun belum tentu jumpa
-NJ

Thursday, 31 December 2015



Aku punya hati,
Kau juga punya.
Kau tahu apa itu sakit?
Pernah kau rasa sakit dilukakan?

Luka yang tak nampak,
luka yang tak perlu didressingkan,
luka yang tak perlu letak povidon iodine,
luka yang tak perlu bandage.

Ya, luka ni lagi severe dari luka accident.

Aku cuba, cuba pulih luka ni sendiri.
Aku cuba, cuba bertahan.

Sebab?

Sayang.

I try to put down my ego,
Please noted about this !

-NJ

Saturday, 19 December 2015



The most beauty relationships when its end with marriage.

but,

the story never end.

A new chapter just began.

congratulations my dear Farihah Fadzil & Hazwan Zakaria.

semoga kekal hingga akhir hayat :) 

p/s : cepatlah dapat baby yang gebu gedempol. 

-road to somewhere
-NJ

Thursday, 17 December 2015


Ada dua jalan cerita

Duka atau bahagia, mahu pilih yg mana?

Hati masih bertanya, mana satu mahu jawabnya?

Jaga kau hati-hati, takut nanti ia curi

Kelak nanti kau kan patah hati,

Mungkin akan terjadi, tapi masih tak pasti

Harap engkau mengerti

Lihat pada indah bulan bintang

Namun hilang bila tiba siang

Dan kerana itu, aku rasa bimbang untukmu cintaku

Angin membuaikan rasa rindu

Tapi tak seperti yang selalu

Dan kali ini aku biar berlalu rasaku


Jadi kau hati hati..



-hopefully my dreams comes true
-NJ